søndag 26. oktober 2008

Mislykket tunika og forhåpentligvis vellykket tunika...

Denne tunikaen hang utstilt i vinduet hos Hennes Fritid en dag jeg var innom, og jeg var selvfølgelig solgt. Den var kjempefin! Dessverre var garnutvalget dårlig, så jeg endte med alternativt garn og absolutt alternative farger (det er barnslig å vente liksom...) Jeg er på INGEN måte fornøyd med resultatet, og tunikaen som liksom skulle få litt "party-preg" over seg, ble alt annet enn "party" i hvert fall. Selve skjørtet var greit nok, men når jeg iblandet den blanke svarte ble det hele bare lite pent, og jeg driver for tiden å psyker meg opp for å rekke opp hele bærestykket og heller prøve å strikke det i kun svart. Mulig det blir bedre. Her er altså det mislykkede resultatet: Men tunikaen var veldig fin på, om man så bort i fra fargen, så jeg dro sporenstreks avgårde for å kjøpe nytt garn i nye farger. Tydeligvis garntyper som ikke er særlig poppis, for også her var fargeutvalget heller dårlig, men jeg tror allikevel at dette kanskje kan bli bra... Jeg har og modifisert litt, altså ikke blandet de to fargene i bærestykket, og jeg har også fragått fra perlestrikken... Så far so good, synes jeg.

Ingen kommentarer: