fredag 8. mai 2009

Bloggtørke.

Nok engang bloggtørke hos meg... Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å blogge?? Eller å få overført bildene da, det er det som er dørstokk-mila mi, liksom... I hvert fall, her kommer litt av hva som har skjedd på strikke- og faktisk hekle-fronten hos meg de siste ukene: Sjal!! Har strikket et svart sjal også, men det ligger akkurat nå i vaskemaskinen. I tillegg har det blitt pulsvarmere i dobbel alpakka, som ble veldig fine, men de glemte jeg å ta bilde av, så de kommer nok aldri til å bli dokumentert... :)
Heklet, Sandnes Alpakka.
Str 80 x170 ca...
Dette sjalet er strikket i dobbel fabel, og egentlig syntes jeg det ble fint og helt som jeg hadde tenkt meg... Dessverre gjorde jeg en liten blunder, jeg startet nemlig i ytterkant, tenkte det var lurt å få færre og færre masker i stedet for bare flere og flere. Trodde selvsagt at 320 masker på pinne nr 5 var nok, men den gang ei. Jeg synes det er for lite, og ikke fikk jeg blokket det stort nok heller (noe som var håpet, i og med at jeg faktisk strikket det helt ferdig) så mest sannsynlig rekker jeg vel opp hele.... greia....

2 kommentarer:

Silje sa...

Ble helt fasinert av bloggen din og lurer veldig på hvor du får tak i oppskriftene, som f.eks det grønne sjalet :)

Jane sa...

Hei. Jeg kommer ikke inn på profilen din, så jeg får ikke svart deg... :) Håper du titter innom her igjen, så kan jeg sikkert hjelpe deg med tips til mønster.
Send meg en mail; jane (alfakrøll) fifo.as