søndag 7. juni 2009

Også en stor Line-lue.

Luer er vel ikke akkurat den perfekte bursdagsgaven til mai-barn, men siden Hedda's mamma ønsket seg maken lue, så måtte det jo bare bli det... Hun ville ha den i mørk grønn, noe jeg trodde var lett match, men den gang ei... Jeg digger grønt, men det er jammen ikke bredt utvalg i mørkegrønt garn nei. Denne er vel i grunn skikkelig gressgrønn (litt mørkere enn på bildet) og ble heller ikke så snål i fasongen som den ser ut her, etter at den ble tørr. Bildet er tatt mens lua var våt, og mega diger, men formet seg heldigvis greit under tørkeprosessen. Strikket i Karisma, pinne nr 4,5, 100 masker i vrangborden, økte på hver 3. maske og fulgt ellers oppskriften jeg linket til i forrige innlegg... Planen er matchende pulsvarmere, samt et skjerf i Kid Silk (litt dusere grønn), men det er så innmari kjedelig å strikke sånne "vinterplagg" på denne årstiden (jeg liker helst å tro at vi ikke trenger luer og votter igjen jeg...)

Ingen kommentarer: