onsdag 11. november 2009

Leggvarmere.

Jeg startet som nevnt på ett par leggvarmere til Hedda mens jeg var på ferie.. Fryktelig kjedelig å strikke så knuslete leggvarmere, så det ble med en, før jeg fant ut at jeg og vil ha leggvarmere...
Oppskriften er fra Lene Samsøe, Børnestrikk, så jeg har i kjent stil moderert litt... Og de ble fine, ikke sånn kjempelange som alle kjøpeleggvarmere er, og gode og varme.
Strikket i Merino Extra Fine, fargen heter lys brunmelert, men for meg ser den veldig beige-aktig ut, og egentlig ikke særlig fin... *fnis*. Jeg brukte i underkant av 3 nøster, 134 gram for å være nøyaktig... :o)
Mønsteret er veldig fint da... :o)
Dette holder jeg på med nå. Kom plutselig på at "nevø" Edvard blir 4 år i slutten av november.. Da må selvfølgelig den selvutnevnte tanten komme med noe hjemmelaget, og strikk til gutter er jammen ikke enkelt å finne... Vel, jeg endte opp med denne, fra PT design, stikket i PT3 (pinne nr 6, det går fort!!!) og i str 4/6, noe jeg trodde kom til å bli mer enn stort nok... Dessverre ser det ut som om denne passer bedre til en på 2 år, enn en på 4 år...
Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal rekke opp og strikke en str størrelse, eller om jeg skal gjøre den ferdig å heller ha den "på vent" til det skulle dukke opp en passende mottaker...

2 kommentarer:

Rapunsel sa...

Herlig mønster på den genseren! Nydelige leggvarmere også. Blir alltid imponert over slikt "pjukkel" ;D

Mammamiia sa...

Så utrolig mye fint du lager! :) Leggvarmerne er bare nydelige!

Takk for koselig kommentar i bloggen min også! :) DU er hjertelig velkommen tilbake ;)
Ha en fin kveld!
Klem fra Mammamiia.