tirsdag 1. desember 2009

Edvard 4.år.

Husker dere den påbegynte genseren i forrige innlegg, som jeg fryktet ble for liten til mottaker... Vel, sånn her ble den til slutt... Jeg likte ikke helt mønsteret (og i hvertfall ikke på ermene til små gutter), så jeg rekket opp hele, og strikket den i striper og en str. større... Og ble overlevert i storslagent 4-års lag i helgen :) Med en pakke lego-city ved siden av, ble det en gave som både jubilant og moren satte pris på :D Det blir for det meste julegaver for tiden, vi har jo tross alt kommet til 1. desember... Planene er mange, og jeg håper jeg kommer i mål.. Time will show! Men jeg kan jo dokumentere noe som er gjort tidligere, men av en eller annen grunn ikke blitt blogget... :) Pulsvanter til Hedda... Dette er jenta som ikke liker votter, men selvfølgelig blir iskald... Jeg strikket et par pulsvanter til henne i fjor og, men de nektet hun å bruke, og endte derfor hos en 3 år gammel venninne som ble veldig fasinert... Da denne venninnen igjen i år begynte å bruke de, ønsket plutselig Hedda seg sånne også... :) Og da svinger selvfølgelig tante seg. Ca 30 gram, dobbel tråd, et nøste jeg hadde med meg fra usa, som var helt fantastisk godt å strikke av (bambus og merinoull). Og de har vært i bruk, så kanskje litt mer vellykket prosjekt dette...
For veldig lenge siden, kanskje februar/mars strikket jeg en kragejakke fra nøstebarn til Hedda. Mitt første møtet med garnet fra nøstebarn, og forventningene ble dessverre ikke innfridd, selv om jakka ble fin... Jeg synes garnet stikker (selv nå etter et halvt års bruk), men kvaliteten virer i hvert fall til å være ok, jakka er fortsatt like fin...
Jeg glemte å ta bilde før overlevering, men fikk sneket meg til et dårlig mobilbilde i dunkel belysning sist jeg traff henne. Fargen er selvfølgelig mye freshere, strikket i en tråd lys rosa, og en tråd knallrosa. Hjerteknappene er noe jeg hadde liggende, og de passet i grunn supert :-)

4 kommentarer:

amylin sa...

Flotte gaver, og jeg er sikker på at genser og Lego faller i smak.

Hege sa...

Så flott genser til 4 åringen :) Lege faller alltid i smak hos både store og små har jeg funnet ut ;)

Ha en flott 1 desember

Sisselshverdag sa...

Tusen takk for koselig kommentar, Sarah Bernard er enkle å lage, tar bare litt tid. Si ifra så skal du få oppskrift;)
Det går unna med pinnene ser jeg, masse flotte gaver.
Ha ei koselig førjulstid:)

sissel sa...

Unnskyld, glemte å bytte blogg,hilsen sido.