torsdag 15. april 2010

JEG HAR BLITT TANTE IGJEN!!

Den 7. april har blitt ny merkedag i vår familie, da kom nemlig lille Tuva til verden. Ei søt lita jenta på 50 cm og 4 kg. Hedda er stolt storesøster :D Tante var helt sikker på at det kom til å bli en gutt (magefølelsen er IKKE til å stole på), og har derfor forberedet seg godt, med å strikke blå bukse, blå lue, heklet blått teppe osv, så nå har jeg litt liggende på vent til en liten gutt... :D Men blå bukser kan jenter fint gå med. Oppskrift: Drops Garn: Dobbel Fabel Pinner: 4,5 Str: 6-9 mnd.
Pga sykehusregler om at kun far og søsken får komme på besøk, fikk jeg litt tid på meg fra beskjeden kom til jeg kunne se henne, så da var det bare å kaste seg rundt å strikke en liten kjole. Valget falt på Litle Sisters Dress, fra Tora Frøseth. En kjempesøt liten snuppete kjole.
Mønster: Tora Frøseth Garn: Tynn Alpakka, Sandnes garn Str: 1-3 mnd. I tillegg har jeg en brun nøstebarndress nesten ferdig (litt montering og knapper igjen), men den passer uansett ikke før til høsten, så den ligger litt på vent. Har selvfølgelig startet på en ny kjole, men synes det er overaskende kjedelig å strikke disse knøtteplaggene... tenkte liksom at det var fort gjort jeg, men alt skal jo søren dundre meg strikkes på pinne 2,5, så det tar omtrent like mye tid som å strikke til meg selv.... *frustrert* Uansett: planene er mange og strikkelysten er på topp. Dessverre er det altfor lite strikketid :D Siden det har vært en lang og tung bloggtørke igjen, har jeg heller ikke blogget denne tunika/genseren fra Birgirsdottir, som jeg fikk ferdig til påske. Genseren er egentlig kjempefin, men litt for stor (som alt jeg strikker til meg selv). Den er strikket i Alafoss Lopi som er et veldig tykt (og varmt!) garn, og er knallgod å ha på seg bare det er kaldt nok... Synes fasongen (kommer dårlig frem på bildet, men..) og mønsteret er veldig fint, og vurderer veldig å strikke en litt mer anvendelig variant i ett litt tynnere garn.
Mønster: Birgirsdottir Garn: Alafoss Lopi Str XS/S (store str)
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Hanne sa...

Mye fint strikk. Det er så koselig å strikke babytøy :D

mimouna sa...

Fine plagg! Buksen passer absolutt fint til jente også ja.

Rart det der med magefølelse, den er ikke alltid til å stole på. Men du var jo kjapp med å trylle fram en liten rosa kjole også da.

Gratulerer med tantebarnet! :o)

Anne sa...

Jeg skal sige du er produktiv. Strikker du i søvne også?
- Men hvordan går de med senebetændelsen?