tirsdag 4. oktober 2011

A Leafy Hug shawl og en liten vest.

For ett par lørdager siden, tok jeg med meg Lisbeth i bilen og dro til Projo for shopping og strikkekafe. Det ble dyrt for lommeboka, men godt for inspirasjonen. Masse nyyydelig garn, og masse inspirasjon.

Jeg dro sporenstreks hjem og startet på ett sjal jeg har tenkt på lenge, og det ble i grunn veldig bra i dette nydelige garnet som verken klør eller stikker :)

Bildene er jo helt håpløse (i kjent stil), jeg hadde ikke tid til å ventet med å bruke det, så det er på ingen måte nyblokket her :)
Men jeg digger sjerfet mitt, som ble myyyye større enn tenkt.



Garn: Malabrigo Yarn Sock
Pinner: 4,5 (jeg kunne med fordel nøyd med med pinne 4, men jeg var redd det ble litt lite, så jeg tok i litt ved pinnevalg)

I sommer fikk jeg bestilling fra lille Hedda på en vest. Jeg har tenkt og fundert og lett etter den perfekte vest til snuppa, men endte allikevel opp med "Enkel Vest" fra Pickles. Jeg digger denne vesten, synes den er så enkel og fin, og når jeg i tillegg kan strikke den i Nepal, som er ett supert garn, er valget enkelt. At den er gjort unna på ett par kvelder er heller ikke noe minus :)


Garn: Nepal fra Garnstudio, ca 150 gram
Pinner: 5,5

For ett par uker siden var jeg også på strikkekafe på Sagene, sammen med Ane. Der var temaet tå-opp-sokker, og denne dama sto for opplæringen. Det var også ei dame der som skulle reklamere for garnet sitt (italiensk garn), men som til vår skuffelse ikke hadde med seg garn for salg (Urutinert spør du meg, vi var MER enn klare for å shoppe garn)
Men det var loddsalg på strikkekafeen, og jeg som ALDRI har vunnet noe som helst i hele mitt liv, stakk av med ikke mindre enn 2 (av 5) gevinster :)

Først denne herligheten. 5 nøster med merinoull i en skikkelig prinsesse-farge:)  

Og jammen klarte jeg å vinne mønster til disse utrolig flotte sokkene også:

Mønsteret kan kjøpes her

2 kommentarer:

wigdis sa...

Så flink du er til å strikke sjal, det ser lekkert ut. Vesten ble også nydelig.
Enig med deg i at det er kjipt når folk ikke tar med seg garn når det blir opplyst om det. Slik var det i Tananger også, Viking skulle komme og så kom de ikke. Da kan det ikke være mye interesse for å selge garnet sitt. Flott garn du har vunnet da.
Håper dere nå er klare for lørdagen, gleder meg til å treffe deg og de andre igjen. Nå har MorGrethe forresten fått inn Rowan.
Ha en fin uke og så ses vi lørdag.

klem.

Fru Keilegavlen sa...

Nydeleg sjal, nydeleg vest og nydelege sokkar. Og dei knappane på vesten er heilt fantastiske. Hehe...ja, kome til ein haug med strikkedamer for å reklamere for eit garn og ikkje ha det med seg er ikkje så veldig smart akkurat. Så flott garn du har vunne.