tirsdag 30. oktober 2012

Bursdagsgave til mamma'n min :)

Mamma'n min har hatt bursdag, og jeg har strikket... Hadde egentlig plan om å strikke ett sjal til henne, men når man spør om ønsker, uten å hinte om at man egentlig har en plan,  ja da må man regne med å få svar man egentlig ikke ønsker å få...
Mamma ønsket seg SKJERF!!!!
Jeg vet ikke om NOE som er kjedeligere enn å strikke skjerf.
Men hva gjør man ikke for mamma'n sin :) Fant, ved hjelp av snille damer på hobbyboden, mønster på ett skjerf jeg likte, og siden jeg ikke brukte mer enn ett av mine to hesper, ble det matchende pulsvanter, og lue også :)







Skjerf: Strangling Vine Lace  La opp 60m og strikket til hespet var tomt.
Pulsvanter: La opp 50 m, strikket 3 riller, felte 5 masker, strikket mønster til ønsket lengde, 3 riller. Det gikk med 26 gram garn, på pinne 3,5.
Lue: Contemporary her gikk det med ca 75 g garn, dobbel tråd.
Garnet jeg har brukt, er nydelige HK Angela kjøpt i Bergen.

10 kommentarer:

LisaM sa...

For et nydelig sett Jane!:)
Heldige mamma'n din!

Ønsker deg en flotters tirsdag:)
Klem

Hanne sa...

Så flott sett!! Heldig mamma du har!

Unknown sa...

Lekkert sett, nydelig farge :-)

Marianne sa...

Det ble en flott gave, nydelig blåfarge du har valgt:-) Klem Marianne

tantemaraj sa...

Fantastisk mamma gave!!! Ja når en spør etter ønsker... Regner med hun ble godt fornøyd med den flotte gaven:)

Monica sa...

Hei på deg.
Så flott, heldige mammaen din!!
Ønsker deg en riktig fin onsdag ;)
Smil og klem fra Monica

Quiltefeen sa...

Så nydelig skjerf, og en vakker farge. :) Mammaen din er heldig altså!
Så kjekt å få nok garn til tilbehør.. :)
Tantebarna dine er jo flotte i lilla da..hehe.. jeg er svak for den fargen jeg også.
Og så godt å høre at det går bra med hunden din, ikke greit når de ikke er i form.. Jeg har to selv, så kjenner følelsen..
Ha en flott dag. :)
Klem, Kristin

A-I sa...

Så fint det ble! Og for et tempo! Hadde ikke vært meg for å si det sånn hehe

Og apropos, det er da ikke noe galt med lilla vel :P Er jo bare å variere lillafargen! :D

wigdis sa...

For et nydelig sett dette ble Jane. Det kan nok være kjedelig å strikke skjerf, men du så godt det er å bruke. Tenker mamman din bli veldig glad for gaven.

Jeg prøvde å legge inn en kommentar når jeg var i Spania, men det gikk skeis. Nå er jeg hjemme igjen og deilig med nettillgang.
Ha en fin uke videre.

klem

LivM sa...

Jeg tipper at hun ble kjempeglad. Det ble aldeles lekkert.